Załóż własny StartUp
Biznes Anna Jarmuż - 27-07-2020

Załóż własny StartUp

Wejście na rynek pracy bywa niezwykle trudne. Nie każdy jednak ma ochotę stać się pracownikiem. Niektórzy mają wizję, pomysł na biznes, który ma dużą szansę na sukces. Nie zawsze mają oni kapitał i dla nich stworzone są właśnie startupy.

Dla kogo startup?

Idea startupów zrodziła się dla ludzi z pomysłem, ale bez kapitału niezbędnego do wejścia na rynek. Zrozumiałe jest to, że posiadając dobrą posadę, pełen etat, wiele osób z pomysłem rezygnuje z jego realizacji, gdyż nie chcą ryzykować wszystkiego oraz inwestować własnych oszczędności, tym bardziej że zazwyczaj nie są doświadczonymi przedsiębiorcami.

Załóż własny StartUp

Jaki kapitał jest niezbędny?

Wbrew pozorom podstawą biznesu nie są pieniądze. O wiele ważniejszy okazuje się kapitał intelektualny lub relacyjny. Nieraz konkretne projekty wymagają połączenia umiejętności z różnych dziedzin – zwłaszcza jeśli w grę wchodzi tworzenie np. aplikacji mobilnej na telefon. Poprzez nawiązanie kontaktów młody startupowiec może zacząć realizować swój pomysł.

Jak zdobyć kapitał finansowy?

Obecnie wiele firm zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie młodzi posiadają niemal nieograniczone pokłady potencjału i wyobraźni, a z nich mogą zrodzić się pomysły przynoszące niemałe zyski. Takie firmy chętnie zainwestują w obiecujący projekt. Jeśli jednak pojawia się trudność w znalezieniu firmy chętnej na sfinansowanie przedsięwzięcia, zawsze można starać się o dotacje ze środków unijnych. Nieraz start prężnie rozwijającego się biznesu miał miejsce w momencie uzyskania takiej dotacji. W tym celu wystarczy przygotować biznesplan. Jeśli zostanie przyznana dotacja, biznes wystartuje.

Testowanie pomysłu biznesowego

Jeśli interesuje nas prawidłowy rozwój startupu i nie chcemy, aby trzeba było zamknąć biznes już kilka miesięcy po starcie, to warto wpierw przetestować pomysł biznesowy. Sposobów na testowanie potencjalnej firmy jest wiele, czasem może to wymagać pewnego nakładu finansowego. Jest to zazwyczaj nieduży nakład finansowy np. na wydrukowanie ulotek fikcyjnej pizzerii, aby sprawdzić, czy będzie duży odzew w postaci telefonów. Jeśli będzie to sygnał, iż tego typu działalność miałaby rację bytu.